Ortnamn m.m som jag starkt rekommenderar i framtiden!

Ibland går det inte att sova. Speciellt inte eftersom jag ständigt trackaseras av hjärnspöken som vrålar konstiga ord i huvudet på mig. Härmed förevigar jag några konstiga ortnamn. Ja, jag tror inte att jag skulle vilja bo på dessa orter:

Kuksund

Brakeberg

Pökaholm

Snopplunda

Klitterhamn

Knullmannagatan

Gökelstigen

Pippeläng

Pruppelstad

Krökarkrogen

Pimpelsvik

Ollonbergen

Förhyddan

Fisele

Shitfönsterås

Brajaholm

Bajan

Lökbranten

Krökelega

Fulabrunn

Fjolleströg

Fittre

Sexö

Nuppeskogen

Ungekåtan

Flatöplattan

Propellerstad kvarn

Knyckengård

Krulli Pub (is - och drinkbar)

Ulriksropet

Dasselbackarna

Pittbullbakning på Högabrajs konditori i dag!

Horaklets Väg

Fjongefallet

Klimaks-älven

Tallekåtan

Fröken höger-demokraterna

Kv. Ollonborren

Knökepacket

Trulls Spärrmagneter AB

Spräcke In (Kök & Bar)

Fiskebrunn

Mögehörnan (Video - och tobaksaffär)

Majstångsdalen

Kladdebrygga

Kräklemark

Hallikaden

Gäspalnaden (Även kallad: Tråketorg)

Tröge skid(t)ort

Sadokopplet

Runkedal

Munkekåtan

Nunnelig(g)an - Trendbrytande nunneförening!

Fiollestråket

Skittespåret

Sketebo

Skitvalla

Gurkitrångstad

Könne

Dilldorothea

Picklilla

Dickevi

Lökbrösta

Spriteå

Fortsättning följer kanske...

Dessa nedan existerar faktiskt på riktigt, för er som inte visste det:

Sexdrega

Trekanten

Snopptorp

Tallkrogen

Ska börja samla på roliga ortnamn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0